Image

În Grădina Europei. Lednice Valtice(CEHIA)

img_20140904_105312
o bijuterie barocă a Moraviei
img_20140904_113928
vederea castelului din mijlocul grădinilor
img_20140904_115505
O lebădă mai timidă

p1090361p1090362p1090365p1090366p1090369

p1090387
vedeta parcului
p1090392
părea foarte aproape
p1090396
și cățeii se bucură de grădini

p1090411p1090423p1090424p1090438p1090439p1090444p1090446p1090460p1090467p1090471       În drumul nostru spre Praga, imediat cum am intrat pe teritoriul Cehiei am găsit un loc fantastic de relaxare, pe care cu greu îl poți întâlni în broșurile turistice dar aici a intervenit avantajul circuitului cu mașina personală. Poți opri unde dorești. Complexul  de la Lednice Valtice este trecut în patrimonial UNESCO încă din 1996 fiind cea mai mare amenajare peisagistică de pe teritoriul Europei. Domeniul ducilor de  Liechtenstein a fost transformat începând din secolul XVII până în secolul XX îmbinând diferite stiluri de la baroc, gotic, romantic sau englezesc.

Nu aveam foarte mult timp la dispoziție  dar ne-am dorit să vedem puțin din această  Grădină a Paradisului. Am decis că vom lăsa vizitarea castelului pentru altă dată și am vrut să profităm de splendida zi de toamnă plimbându-ne prin aceste grădini fără a ne stabili o rută. Ne-am lăsat purtați de minunile locului, chiar dacă în acest fel am riscat să pierdem unele obiective. Oricum este foarte greu de acoperit un areal de cel puțin 200 de km pătrați într-o singură zi. Dar nu am văzut pe nimeni stresat de vreo hartă iar agitația specifică locațiilor extrem de căutate de turiști lipsea total. Ba chiar în unele locuri sau grădini eram singuri. Ideea acestei vizite este doar să te bucuri de priveliște și de surprizele locului. Se găsește câte ceva pentru fiecare, fie că iubiți natura sau istoria.  În acest …parc (să folosesc un termen teribil de simplu pentru ceea ce puteți întâlni acolo) treci de la grădini în stil englezesc la pajiști sălbatice (am văzut chiar și o căprioară) sau lacuri cu lebede și insule ce adăpostesc specii de păsări rare. Am urmat ruta spre minaret pe o cărare ce ne-a dus prin pădure, pe lângă lacul cu lebede și ne-am întors pe cealaltă parte a lacului. Cu tot cu pauzele de odihnă, căscat gura și pozat lebedele acestă plimbare ne-a luat cam 5-6 ore. Este doar una dintre rute, pe altele puteți ajunge la o capelă a Sfântului Hubert, patronul vânătorii, aflată în pădure, ruinele unui castel medieval, templele lui Apollo și Diana, un complex de colonade sau o oragerie (din câte am înțeles singura de pe teritoriul Cehiei).

Vizitarea grădinilor nu se taxează, doar pentru castel și sere se percepe o taxa. Există parcare plătită lângă complex. Sunt și locuri unde se poate lua masa dar pare mai bună ideea unui picnic în aceste luxoase grădini odată destinate plăcerii exclusive a nobililor. Și cum locul este doar despre plăcerea petrecerii timpului în aer liber am să las fotografiile să convingă. E doar o foarte mică parte. Sperăm să descoperim cândva și restul.

Leave a Reply

